Skrivsommar!/2023

Säg något - Smilla & Nathalie

“ Säg något! “ säger hon med gråten i halsen. “ Jamen säg något du, talar han ilsket tillbaka. 

“ Det är väl ändå inte jag som drar hem fulla tjejer varenda natt för att få ett bra ligg? Jag kan ju inte sova, så mycket som ni låter. “ tårarna börjar tyst rinna ner när hon uttalat orden, men hon torkar snabbt bort dem. Hon vill inte visa sig sårbar. “ Om jag fick säga något, så skulle jag det. Men du har ett helt manus i huvudet på vad du vill att jag ska säga “ säger han och tittar förläget in i hennes ögon. Hon ger ifrån sig ett skratt. “ Ja, någon måste ju kunna kommunicera med människor om den här vänskapen ska funka. “. “ Ja men du är fan ingen människa, du är något helt annat om jag ändå inte kan sluta älska “ svarar han tillbaka. Det blir tyst. Hon blir tyst. 

 

“ Säg något! “ säger han med gråten i halsen.